| Förlovningsfesten i snabba ord |



Okej. I lördags klev jag upp klockan 04.55, drog på mig kläder, åt frulle, åkte till jobbet. Var där till tio i tre, sen åkte jag hem till Tierp, där väntade Martin och Micke glatt i en röd 740. Jag skakade genast av mig jobbet och hoppade in i baksätet.
Sen bar det av till Krylbo, där Emelie & Andreas hade sin efterlängtade förlovningsfest.
Stämningen var på topp, hade med mig en vinflaska, läsk & två cider [som dracks upp på den långa färden].
Vi spelade Ölspelet, följde massa knasiga regler. Typ " Innan man dricker måste man säga Jag älskar dig Andreas, Pussa Andreas på kinden, Krama Emelie och säga att hon är snäll och att det är kul att dom har förlovat sig, och pussa Backlund på kinden " Jag slapp dock det sistnämda. Efter någon timmes spelande så var det kalas! Askalas stämmer bra in på varje människa i den där lägenheten. Förutom Malin, hon var ju chaufför.
Tänkte presentera gänget som var där:
Johanna + Robert Wells, Jag , Martin , Micke , Anders + Tjej , Emelie , Backlund , Andreas , Pappa & Malin.

Vid elva tiden tog vi oss i kragen och drog till krogen i Avesta. Jag , Emelie & Andreas fick glatt sitta i bakluckan. Vi var där på två sekunder. Gick in , dansade häcken av oss [ iallafall Jag och Emelie ].
Tillsist vart det massa bråk. Mellan alla. Micke och Andreas [ som är bröder ] slogs som fan på nån grusplätt.
Haha , snacka om ett åtta - personers-familje-bråk!
Vi kom hem till sist iallafall. Jag hade slagit hål på knäet efter att jag ramlat i gruset. Emelie, Andreas, Martin och Micke var nog tio minusgrader - kalla. Alla var blöta.
Dagen efter var alla glada igen, vi glodde på Sunes sommar och käkade pizza :)



Nu sitter jag hemma, ska snart åka och sola med Emelie. Gick dit efter jobbet , spelade Halo och lyssnade på musik. Hoppas jag och Martin får komma dit sen. Det brukar vi få , vi tycker om att leka med Emelie & Andreas :)
Det är tur , för dom är de enda gemensamma polare vi har.

Jag vägrar låta februari komma, jag är livrädd för februari. Då tänker nämligen Emelie & Andreas lämna oss, och flytta till Krylbo. Men hallå , nu när jag äntligen får träffa min Syster när jag vill, hur deprimerande kommer det inte att vara när hon åker igen?! Hon är ju i princip hela mitt hjärta!
Vi kommer att träffas kanske tre - fyra gånger i månaden. Högst. Sist hon bodde där träffades vi kanske två gånger i månaden. Nu har vi träffats tre - fyra gånger i veckan. Det trivs jag med!
Jävla skit. Nu gäller det  att bevara dagarna med henne , och barnen. Vi har planerat rätt mycket. Närmast till står båtresan.


Jag har sextusen femhundra kronor kvar. Jag kommer typ göra av med sextusen tvåhundra denna månad. Högst. Vilken tur va! Jag och Martin kom överräns om att vi visst ska köpa julklappar till varandra. Att köpa en diskmaskin gemensamt är ju inget roligt. After all.
Andra december är tydligen dagens datum. Det är sjukt vad tiden går snabbt. För snabbt. Snart är man sextiofem , har fått stroke eller någon hjärtsjukdom och ligger sängbunden.
Nej , nu lär jag leva lite!

Later.

Kommentarer
Jag Heter: sis

we don´t gonna leave you.. puzz

2008-12-02 @ 22:16:22
URL: http://dreambride.blogg.se/

Min Fina Kommentar:

Namn:
Kom Ihåg Mig?

Min E-postadress: (publiceras ej)

Min Bloggadress:

En Liten Kommentar:

Trackback
RSS 2.0