| Söndag |



Söndagar är alltid söndagar
. Lite smått sega, med ett sting av ledigheten-är-nu-över-känsla. Söndagar gör man inget särskilt på, det är nog en slags vilodag. Förutom varannan vecka , då jag arbetar över helgerna.

På tal om arbete , mitt vikariat på sjukhuset kommer att gå ut sista januari så jag lär hitta ett nytt. Undrar vad jag ska göra egentligen , har kollat lite på arbetsförmedlingens hemsida, men ännu är det för tidigt att söka något. I de flesta arbeten så behöver man körkort också, vilket kommer döja några månader för min del. Pengar och tid växer ju verkligen inte på träd så att säga.
Kanske kan få jobba lite med pappa en eller två månader , det vore ju toppen. Om jag inte hittar något alltså.

Denna månad fick jag bara 10 200 kronor i lön. Ja , det är bara , för jag arbetar faktiskt 3-skift. Helger , kvällar och dagar. Jävla utnyttjande tycker jag. Tur att jag arbetade som flyttstädare i två dagar, får se hur mycket jag får för det.

December månad kommer stå mig dyrt. Är väldigt mycket utgifter som ligger och väntar.
Julklappar , Emelies födelsedags present, Mammas födelsedagspresent, Körlektioner, 1600 för hyra/räkningar, 300 för p-piller, Busskort, Linser, Båtresan, Diverse fester, Vinterskor .. Med mera :/

Jag hatar personen som uppfann pengarna , och tiden. Grejerna är bara jobbiga liksom , inget att ha!

Jaja , nu till något annat. Vad ska du göra idag , kära Sandra?
Jadu , säg det. Det blir en lugn söndag, inga pengar har man. Jag och Martin ska försöka fixa nån belysning , som vi ska ha runt sovrumsfönstret sen.

Men hörrni , vad det snöar! Det är helt otroligt, har vräkt ned sen i förrgår typ. Jättefint och mysigt :)
Inatt , när jag, martin, emelie och andreas var ute så hade vi värsta snöbollskriget. Det var kallt och kul.
Gårdagen var faktiskt toppenbra. Förutom att jag har ett jättesår på högra vaden. Huden är typ borta, men eftersom att såret är torrt och inte har någon rodnad runtom sig så är det nog lugnt ..

Lyssna på låten också , den är bra!

Later.

Kommentarer
Jag Heter: karå

skaffa jobb i sthlm då, har faktiskt rum över i mitt hus!

2008-11-23 @ 16:35:34

Min Fina Kommentar:

Namn:
Kom Ihåg Mig?

Min E-postadress: (publiceras ej)

Min Bloggadress:

En Liten Kommentar:

Trackback
RSS 2.0