| Våren kikar fram |



April, april.   -

åh vad jag vill luras, men saknar både aning och ork.

Idag är våren här. Den kröp fram redan igår morgon/förmiddag faktiskt.
så fort solen visar sig så känns våren mycket mer äkta. obeskrivligt underbart med ljus och värme efter fem, sex månaders mörker och kyla :)

Dess värre så är jag ruggigt förskyld. började igår när jag jobbade på forshem (som är min nya arbetsplats :)
och sedan dess har det faktiskt bara blivit värre och värre. nu känner jag mig yr, matt, snorig och har huvudvärk och halsont. så typiskt, när jag har klarat mig från influenser och magsjukerier hela vintern så kommer detta nu, på våren!
som grädde på moset så fick jag ju cykla hem, eftersom att jag cyklade dit och jag hade världens motvind hela långa vägen hem.
jag hoppas att det går över imorgon, ska ju jobba fredag, lördag och söndag så då lär jag vara frisk.

Morfar fyller år idag, och vi ska dit även om jag är förskyld. jag vill verkligen, plus att det inte spelar någon vidare roll om jag sitter på en stol där eller ligger i en säng hemma.
vi får väl åka hem tidigt, helt enkelt. hinner som inte fira gubben annars.
emelie och hennes familj ska också dit och det tycker jag mycket om. har inte träffats på en och en halv vecka ju.

Igår skrev jag ingenting, eftersom att det var full rulle till kvällen och jag somnade före tio.
arbetade på forshem alltså, gick jättebra. känner mig välkommen där, och det är ju otroligt viktigt. alla är snälla och dagarna rullar på i ett lagom tempo. blir nog bra det här :)
efter att jag kom hem, vid halv fem så pratade jag med pappa och vi kom överräns om övningskörning klockan halv sex.
jag var jättehungrig och lagade snabbt ihop en middag till mig och hjärtat.
körde ända till kvart över sju och efter detta så kollade jag på teve. jag måste erkänna att jag åt lite godis också, jag fick ett sådant otroligt sug och det lindras inte utav någonting annat.

Iallafall så ska jag lägga mig nu, äta lite glass och vila till film. känner mig som en säck mjöl ungefär.


Kommentarer

Min Fina Kommentar:

Namn:
Kom Ihåg Mig?

Min E-postadress: (publiceras ej)

Min Bloggadress:

En Liten Kommentar:

Trackback
RSS 2.0