| Besvikelse |

Varför kan man som ung omöjligt få en riktig anställning?
varför måste man bli glad och tacksam och man får gå på rad i en månad för att någon har tagit ledigt?
varför får ALDRIG någon opassande personal gå för att en ung och nyutbildad som passar hur bra som helst för just det jobbet borde få en plats?

Det är så orättvist! här är man jobbsugen, ställer upp på allt, tar arbetet på allvar och anstränger sig.
varför utbildar man sig för? jo, för att man vill få jobb.
man får nöja sig med vikariat, att bli uppringd när det fattas folk och då jävlar gäller det att ställa upp för annars slutar dom ringa.
jag har varit vikarie i över ett år. hade jag vetat att man blir behandlad så här som ung och jobbfrisk då hade jag aldrig gått den här utbildningen.
för tydligen är  "erfarenhet" allt som räknas. Ska jag behöva vara vikarie i flera år för att räknas? är det inte kompetensen och personligheten som borde vara viktig?
vi kan ju fråga vårdtagarna vad de tycker! vem skulle du vilja bli behandlad av? en äldre och ointresserad eller  en ung och serviceminded?

Snart är jag utan jobb igen, och det känns ju mindre bra när man vet att man gör så mycket bättre ifrån sig än vissa anställda.
ge oss en chans förfasen!



Kommentarer
Jag Heter: sis

håller helt med dig!! inte ens sjuksköterskor får anstllning. Varsel och las helvete! puss

2009-08-22 @ 16:22:03
URL: http://pemzan.blogg.se/
Jag Heter: Helen

Du har så rätt i vad du säger. Om du inte kommer in på skolan så hoppas jag att du vill fortsätta vika hos oss.Du är superduktig, det märks så väl att du kan ditt jobb. Hoppas att du blir inlasad snart :)

2009-08-25 @ 08:03:20
Jag Heter: sandra svarar

Sis: ja, jag förstår inte alls hur dom tänker! vill de inte ha bra personal? hm.



Helen: tack tack tack! jag VILL verkligen vara bra på mitt jobb, och självklart stannar jag kvar sålänge jag inte gör något annat! underbart härlig arbetsplats.

2009-08-26 @ 16:39:49
Jag Heter: BREEZY - shopping

Hey!

Jag skriver om massa shopping & ger tips, så du får jättegärna ta en titt om du är intresserad!



Hoppas det är OK att jag lämnar en kommentar.



puss /alicia

2009-08-26 @ 16:59:16
URL: http://breezy.se
Jag Heter: Linnéa

håller helt klart med dej, liksom här i sverige finns det knappt några jobb åt ungdommarna!!!

2009-08-26 @ 17:20:15
URL: http://typlinnea.blogg.se/

Min Fina Kommentar:

Namn:
Kom Ihåg Mig?

Min E-postadress: (publiceras ej)

Min Bloggadress:

En Liten Kommentar:

Trackback
RSS 2.0