| Min Helg |



Hej vänner! Eller familj. Vilka som nu läser  :)

Idag är jag ledig. Andra dagen i rad och jag har verkligen inget att göra såhär i veckorna. Detta är nämligen min helg , eftersom att jag jobbar fredag - söndag.
Vad gör man då  , på sina lediga veckodagar? Jo , det ska jag tala om.
Man hinner diska minst två gånger , man städar , tvättar såklart, häckar framför datorn och äter framför tv:n. Man handlar och man försöker träna. Ikväll ska jag träna. Jag har längtat! Ska köra ett hårt Body Pump pass.
Det är synd att vädret är så äckligt kallt och snöigt , annars hade jag mer än gärna gett mig ut på en promenad.
Men jag hatar att promenera på vintern. Jag älskar att promenera annars. Men kylan dödar mig och jag börjar direkt tänka på de snabbaste vägarna fram.
På våren, sommarn och hösten kommer jag och Martin vara stammisar i spåret. Vi ska gå tre gånger i veckan iallafall , 5 km. Backe upp och backe ned. Kul :)
Lite terapi också , eftersom att man kan prata om allt möjligt med varandra. Martin brukar försöka skrämmas. Haha.

Idag klev jag upp klockan 09.30. Sen dess har jag faktiskt diskat , dammat , dammsugit, rensat ur lådor och förrådet plus torkat golvet. Och ätit frulle såklart. Sen ska jag gå till affären med pengar som jag inte har. Det är nämligen röda veckan för mig nu så jag har ju inget val. Jag har ungefär 60 kronor att leva på tills nästa vecka. Martin har väl hundra.
Hassela-helgen kostade ju lite. Plus att jag har betalat min morbror för vecka tolv. Plus att jag har handlat hem massa saker itll lägenheten såsom gardiner och olika prylar, ockspå har jag betalat p-piller för 250 spänn. Och köpt skor.
Nästa månad ska jag vara mer försiktig! Fast det kommer ju inte att gå , eftersom att Hassela-veckan är veckan innan lönen , och då har man redan lite kärvt med pengar plus att det INTE kommer att bli billigt där. Tänk all mat, hyrning och dricka och underhållning .. Hua! Men roligheter kostar och jag vill ta mig fan ha roligt!

Hur går det med jobbet då , undrar ni säkert nu?
Jo det har ringt lite grann fråna båda hållen , men dom ringer alltid samma dagar som varandra. Och det suger ju lite.
Man kanske ska sätta upp sig på ett dagis?
Jag vill verkligen det , så varför inte .. Bättre med för mycket jobb än för lite , och det är ju bara att säga nej om det inte kul.
Förrästen är det skitkul att jobba på dagis.
Håller på att höra mig för om hur man ska göra bara , vart man ska ringa och vad man ska säga och så ..
Någon som vet? :s

Nej ni , nu ska jag .. Äh, fantasin har tagit slut helt enkelt  :)

Later.



Kommentarer
Jag Heter: Anonym

det sitter en dam på björkens förskola som har hand om vikarier, där man kan skriva upp sig på en lista. sen lär man gå och ta ett utdrag från sitt register hos polisen, så man inte är straffad eller så.

2009-02-18 @ 16:19:41
Jag Heter: Anonym

okej, I'll see. vart ligger björkens förskola? :)

2009-02-18 @ 17:16:12
Jag Heter: Anonym

det är den som ligger vid aspenbadet..där öppnaförskolan ligger..du ser en grind där, med en lekplats inne på gården. de gula husen.

2009-02-18 @ 18:07:42
Jag Heter: Anonym

jaa men då vet jag! :) tack så mycket!

2009-02-18 @ 18:45:58

Min Fina Kommentar:

Namn:
Kom Ihåg Mig?

Min E-postadress: (publiceras ej)

Min Bloggadress:

En Liten Kommentar:

Trackback
RSS 2.0