| Allt - Inget Vatten |



Just nu så strömmar det varmt vatten ur kranen till mitt lilla badkar.
Jag tänker ofta på det här när jag badar/slösar väldigt med vatten : Hur sjutton klarar man sig utan detta? Och hur jäkla egoistisk är jag , som slösar utan att tänka på det?
Jag menar , hur mycket vatten rymmer inte ett badkar? Flera hundra liter , minst! Och ändå räcker inte det till för mig , eftersom att jag låter en smal strimma hett vatten rinna under hela bad-tiden.
Men tänk då , att inte ha vatten .. Att få gå kilometer för att kunna hämta en hink full , med smutsvatten.
Att passa på att doppa sig i smutsvatten medans man är där , och sen skynda sig hem och hinna bli svettig igen under tiden.

Tänk ändå , att detta är vardag , detta är just nu när man sitter i sin bekväma datastol. Bara några tusen [hundratals?] mil bort.
Jag tror att man inte fattar. Att man inte alls förstår , för annars skulle jag ha stängt av vattnet vid det här laget. Annars skulle jag skänka massa pengar , köpa massa broscher och sånt.
Visst känner man medlidande , oh ja. Men hade man verkligen förstått , då hade man gjort annorlunda.
Jag önskar att jag hade mycket pengar , så att jag varje dag kunde skänka pengar till alla som behöver det.
Sjuka & Fattiga. Barn och Vuxna. Djur & Natur.



Iallafall så var Hassela-helgen jättebra. Vi bemästrade slalombackarna på lördagen , mellan klockan 9 och 2 typ.
Det räckte , för det var iskallt väder. Och snöigt. Men kul :)
Intot på Forshem har funkat väldigt bra. Jag har gått en dag plus en kväll på AB - sidan och en dag på CD-sidan. Imorgon ska jag gå en kvälltur på CD-sidan. Sen är jag en fullgod vikarie , haha.
Jag missade bussen idag, med typ 20 meter. Jag ringde min syster och bad förgäves om skjuts hem , eller tre kilometer , för jag gick faktiskt en själv. I tio minus. Skitkallt!
Hon kom som en värmande ängel. En ängel med värme.

Nu ska jag hoppa i det varma badet , trots allt. 

Later.



Kommentarer

Min Fina Kommentar:

Namn:
Kom Ihåg Mig?

Min E-postadress: (publiceras ej)

Min Bloggadress:

En Liten Kommentar:

Trackback
RSS 2.0