| Long time, no see |



Det

var längesedan jag skrev nu. för länge sedan känner jag. men ändå. det har inte hänt något direkt värt att skrivas om. jag har jobbat. lördag , söndag och idag har jag jobbat. det har varit såå mycket, patienterna vi har nu är extremt tunga och man hinner omöjligt med allt som ska göras. positivt: tiden har gått ruskigt fort.
i lördags åt vi tacos hos karins. dom hade fått sitt nya matsalsbord, som var hur fint som helst :)
på kvällen hyrde jag och älskling en film, iskarot, som vi kikade på medans vi åt ungsvarma bananer med sirap och kanel, glass till det. skitgott, verkligen. lägger upp receptet nedan o:) haha.

Imorgon är jag iallafall ledig. den enda dagen jag är uppbokad för jobb är på torsdag, antagligen fredag, det vet jag imorgon. så i helgen vill jag nog festa. några tips? ;)
efter jobbet idag så gick jag ned på stan innan jag tog tåget hem. köpte en helfin! verkligen nöjd denna gång. plus en scarf på h&m. som jag ska ha till skinnpajen. den förra scarfen försvann spårlöst. som det mesta av mina saker lyckas göra. nu är det nycklarna som fattas mig. jag hoppas att dom dyker upp snart.
jag är så slarvig när det gäller mina ägodelar ;o jag försöker skärpa mig. men martin är snäppet värre!

Ikväll då? jo, tänkte träna body pump klockan sex. annars ska jag väl bara laga och äta mat. och umgås med martin såklart. förrästen, jag skrev ju förut att hans bil har krånglat igen. något med en peckning kring kopplingen. martin lagade detta i lördags. vet ni vad han upptäckte igår? jo att det är världens spricka under bilen! på grund utav massa rost. otroligt att bilfan gick genom besiktningen! han vet inte ens om det går att laga ;/
tycker mycket synd om min karl. mars är en djävulsk månad. det enda som är bra med mars är skidsemestern. om vi nu har en bil. damn it.



Bananer i ugn :
köp
lika många bananer som personer. alltså, är ni två som ska äta så köp då två bananer.
sätt ugnen på ungefär 120-150 grader, över&undervärme.
ta upp en plåt och lägg i ett bakplåtspapper.
lägg bananerna i plåten och skär ett snitt i mitten, längs hela bananen.
häll först i sirap och sedan kanel i sprickan. snåla inte! [bild]
sätt in i ungen i ungefär 7-10 minuter eller något.
serveras med skalet på, tillsammans med vaniljglass.



Kommentarer

Min Fina Kommentar:

Namn:
Kom Ihåg Mig?

Min E-postadress: (publiceras ej)

Min Bloggadress:

En Liten Kommentar:

Trackback
RSS 2.0