| Bra morgon |

och det vinnande bidraget till eurovision song contest 2009 är:

 

God morgon då.


Vaknade för tjugo minuter sedan. av ett härligt samtal ^^ alltså från forshems nuvarande chef, yvonne.
yvonne har frågat mig om ett vik som jag var lite skeptisk till. men nu lät det skitbra! två månader , på AB-sidan, 91 procent, två helger utav fem. jag har inget att förlora på detta! så jag ringde genast upp 85a och sa som det var, att jag faktiskt blir borta hela sommaren och att jag inte längre kan jobba varannan helg plus som timanställd där. hon sa att vi ska hålla kontakten och att jag fortfarande kommer att få stå som timvikarie där! woho.
förstår ni hur skönt det känns, att inte få panik när man vaknar på måndagen och har en hel blank vecka utan jobb? det har varit jobbigt. nu har jag jobb i fem månader liksom. har satt upp mig på forshem halva sommaren och tänkte jobba med pappa på halva delen. hoppas jag får det nu då, men det har jag ju fått gjort i fem år, så varför inte nu ^^ 

I höst ska jag plugga mattematik b, och kanske historia a. ämnen som jag antar att man behöver ha betyg i om man ska komma in på högskolan. jag vill plugga på högskola efter jul, till vårterminen :) jag vet inte alls till vad ännu, men det löser sig. man får ta ett steg i taget, det är den perfekta tiden till att plugga, jag är ung och det finns inga jobb förutom vikarietjänster som alla har. en utbildning är bra. i maj vill jag ta körkort, så jag hoppas att det finns någon körskola som har intensivkurs då.
jag ska fixa mammas cykel, lämna in den på verkstaden, så att jag kan cykla till fors i april! för det är då mitt vik börjar.
det känns så bra, att ha ett mål, även om det bara är för ett år så är det ett mål. det är första gången på länge jag har haft det. annars har jag bara fumlat runt, utan att veta vad jag vill och kan göra. men jag KAN om jag VILL. så enkelt är det.

Imorgon är det dags! då rullar vi till Hassela skid och sportcenter. På kvällen är vi framme vid den lilla stugan där vi ska bo 8 stycken personer. stora och små. där behöver man inte planera ett skit. bara att thomas bjuder på middag på fredag är inbokat. vi bor precis vid backarna, har skidor och liftkort. woho! en perfekt tid att resa. när vi kommer hem på söndag vill jag att våren ska ha börjar visa sina framfötter här i Tierp också. igår var det strålande sol hela dagen. obeskrivligt underbart!

Idag ska jag inte göra någonting. jag ska ge mig på det tusen meter höga diskberget som har bildats på våran diskbänk. också ska jag träna body pump ikväll. men min mage är inte som den ska. den är i obalans. antingen har jag magknip eller tvärtom, eller så känns den alldeles sur och jag får massa sura uppstötningar, eller så är den bubblig eller så gör den ont eller så mår jag illa.
men jag överlever :)
have a good day!


Kommentarer

Min Fina Kommentar:

Namn:
Kom Ihåg Mig?

Min E-postadress: (publiceras ej)

Min Bloggadress:

En Liten Kommentar:

Trackback
RSS 2.0