| Lilla Kärleken |


Hej fredagsbarn.

Nu sitter jag här, med två smörgåsar och mango-the vid min sida.
klev upp ur sängen för en timme sedan, efter att ha vaknat och somnat om ett antal gånger.
idag skulle jag ha jobbat på forshem, men feber och huvudvärk sa emot. efter några relive så har det lugnat ned sig lite grann, men inte fullt. kändes som en omöjlighet att stiga upp ur sängen klockan halv sex imorse.

Till något betydligt muntrare: solen skiner! idag också. helt underbart ju :) även fast man inte är utomhus så blir man gladare och piggare. efter fem månaders vinter och kyla så är det äntligen dax för lite vår.
måste få fram ett påskris med en massa vackra fjädrar i olika färger, tihi. påsken är härlig, typ den bästa högtiden. vet ni varför? jo, därför att påsk är lika med vår!
morfar fyller år på onsdag. jag jobbar dessvärre då. men får väl fira honom en annan dag helt enkelt!

Har suttit och kollat på högskoleutbildningar denna morgon. finns ju flera miljarder! hur ska man veta vad man vill egentligen? :/
fastnade iallafall för idrottsmedicin och logoped. skulle vilja arbeta med barn, men inte som förskolelärare. det skulle nog hålla något år, men inte för alltid.
hur ska man veta vad man vill för all framtid? det är ju omöjligt, när man bara har provat på ett par, tre yrken.
jag skulle vilja ha ett halvårs-praktik, där jag fick prova på massa olika yrken, innan jag bestämde mig. hur perfekt vore inte det?
det måste införskaffas.

Igårkväll så låg jag och hjärtat och tänkte på vad vi vill göra med lägenheten. som inte är för dyrt, alltså. 
vi har ju tapetserat om vardagsrummet och målat hallen. 
nu är det dags att tapetsera om sovrummet. funderade på någon ljus färg, plus en mörk och mönstrad fondvägg bakom sängen.
nu har vi någon halvtöntig blå tapet med fjädermönster plus bord. stavas det så? bård, board. ja ni vet.
en tapet gör såå mycket med rummet. och lika så golvet ..
sen vill vi ju ha nytt bord plus stolar och en ny soffa, plus en vägg-tv i sovrummet men det kostar liksom skjortan. haha.
men drömmar måste man ha!

Ha en bra fredag, njut av solen och lev för stunden.





Kommentarer

Min Fina Kommentar:

Namn:
Kom Ihåg Mig?

Min E-postadress: (publiceras ej)

Min Bloggadress:

En Liten Kommentar:

Trackback
RSS 2.0