| Dit och tillbaka |



Hej igen.

Jag är tillbaka från Hassela-resan. eller jag kom hem i söndags eftermiddag, och igår jobbade jag från halv ett till nio. så jag har inte haft tid att uppdatera er, för det kommer faktiskt att ta tid :)

Jag och älskling åkte upp med mamma i tisdags eftermiddag. var framme på kvällen, hälsade på alla och käkade grillat. underbart gott, längtar till en sommar full med grillad mat!
vi somnade tidigt. alla dagar! mellan nio och tio på kvällarna så låg vi i koma. jag och martin sov på en hård soffa. men oj vad vi sov!
var upp emllan sju och halv åtta varje dag, tack vare tre små barn som lekte som galna på mornarna och skrek "vi vill ha frukost tjoockis!" söta små liv.
vi hade så sjukt fint väder onsdag och torsdag, klarblå himmel och en stark sol som brände ansiktet. så otrolig härlig känsla, att stå på ett par skidor i en bred och halvbrant backe under en blå himmel! jag var tvungen att stanna upp flera gånger och kika på den ofattbara utsikten, så jävla vackert att se alla berg och skogar.
tog åtskilliga kort som ska upp på bilddagboken när jag orkar. haha.
fredagen och lördagen bjöd på lite fulare väder, alltså inte mycket sol men ändå rätt varmt. vart många åk på dessa dagar ska jag erkänna. tyra lärde sig åka i röda backar, helt otroligt. hon hade aldrig stått på ett par skidor förut. hon älskade det nog lika mycket som jag!

När vi inte åkte skidor och drack cider / öl i solen så badade vi på inomhusbadet, åkte skoter och åt mat. jag åt jättemycket mat under veckan. trodde att jag hade gått upp i vikt, men icke. skidorna gjorde nog susen :)
jag har aldrig åkt skoter förut, någonsin. så det var en upplevelse! guud så fort det gick. vi körde till sjön en dag, där vi släppte loss ordenligt! till och med jag körde, fast styret var aströgt och martin ropade STOPP massa gånger.
vi åkte i skogen en dag. jag. martin och josefine på en skoter och andreas med jerry på den andra. det var hur mysigt som helst! mycket roligare än sjön.
på lördagen gick vi till hotellet och åt på resturang. maten där kostade MINST 120 kronor. tog någon biff på macka för 155 kronor. inte värt pengarna, men väldigt gott iallafall :) 
 
Söndagen bestod utav en massa städning och fika hos mamma och thomas. vi åkte hem före två. tack alla för en jätterolig resa!

. annars då? fick vikariatet efter lite om och men. börjar den 31 mars. ska dit idag och träffa min blivande chef yvonne, som är väldigt rar, för att kolla på schemat och så. före det ska jag äta frukost och träna core.
solen skiner lite svagt ute vilket känns väldigt bra eftersom att det har varit kallt och snöat lite i två dagar.
ikväll ska jag tvätta, vilket är behövligt! har massa kläder från resan som ligger i en stor och saftig hög.
jag ska dammsuga också.

Dags att ta tag i dagen, hörrni! ha det bäst så hörs vi.


Kommentarer

Min Fina Kommentar:

Namn:
Kom Ihåg Mig?

Min E-postadress: (publiceras ej)

Min Bloggadress:

En Liten Kommentar:

Trackback
RSS 2.0