| Ångestladdad |



Morrn.

Alltså, fyfan vilken ångest och panik jag har över utbildningar.
jag känner att jag verkligen måste hitta en utbildning, att jag verkligen måste veta vad tusan jag vill göra i resten av mitt liv.
men jag faller ju bara handlöst ned på marken om och om igen!
jag blir så frustrerad, jag vill ju plugga.
att det finns sjuttiofemtusen utbildningar att välja mellan gör ju inte saken bättre.
var nyligen inne på frisörfronten, men det är ju huur dyrt som helst. billigaste jag hittat kostar 135 tusen.
då frågar jag mig själv, är det värt det? får man ens jobb som frisör, tycker att det är fullsmockat som det är redan ju.
jag måste till komvux idag, före jobbet, men jag vet inte ens vem man kan prata med där.
tänker nog läsa matematik b i höst. utifall det skulle behövas.
jag vet ju inte om det behövs, ens. helt sjukt.
sista anmälningsdagen är ju imorgon. heja. ingen panik alls.

Har suttit sedan före nio imorse och kollat utbildningar. fastnade för installationsinjengör. och drifttekniker.
men hur fasen ska jag klara att utföra dessa utbildningar/arbeten när jag inte har en susning om någonting gällande teknik och el? :o
usch jag blir alldeles dum i huvudet av det här.
inte står det vad utbildningarna kostar heller.

Ska man känna såhär? jag tror inte att jag är den enda som sliter mig i håret och kallsvettas när jag tänker på utbildningar.
samhället är ju helt ur balans. vart kommer pressen ifrån?

Matematik B. jag som hade jättesvårt att ta mig igenom matematik a. och då fick jag ändå mycket hjälp.
ska jag läsa matematik b så måste jag ju göra det på distans, för jag måste ju arbeta så att jag tjänar pengar också.
och då får jag ju ingen hjälp.
äh, värdelöst!


Kommentarer

Min Fina Kommentar:

Namn:
Kom Ihåg Mig?

Min E-postadress: (publiceras ej)

Min Bloggadress:

En Liten Kommentar:

Trackback
RSS 2.0