|I Did it!|



Imorse mådde jag sådär. minst!
pappa kom vid halv åtta, jag körde till stan och i stan.
klockan tjugo över så parkerade vi vid vägverket, vi tog en lång promenad och jag köpte en klubba. socker, tänkte jag!
tio i nio var vi tillbaks, vi kramades och jag mitt hjärta hoppade nästan ur kroppen när jag gick mot vägverkets uppkörningsbilar. röda, saab 95.5-or.
det stod fler nervösa människor där.
gunnar ropade mitt namn, "inte du igen din djävul" tänkte jag och hälsade.
han påminde mig om den dåliga planeringen förra gången och sa: ja sandra, du kör väl mycket bättre nu hoppas jag? det ska du få visa mig nu! 
ungefär så sa han iallafall. han visade mig hur bilen fungerade och jag började mitt otroligt långa prov.
jag fick köra mot mål, starta i uppförsbacke, parkera, backa runt hörn och sådär.
gjorde ett dumt fel, skulle köra vänster vid rödljusen och böt körfält för tidigt, bör tillbaks och kom på att jag visst skulle ligga i det förra. böt igen. gunnar muttrade. jag bad om ursäkt, sa att jag var så sjukt nervös.
vi kom tillbaka, parkerade lite taskigt och fick räta upp bilen.
han kollade på mig och sa ungefär: jaadu, sandra .. jag är inte övertygad. du gjorde samma sak igen. och du måste lära dig att planera! men .. jag tänker ge dig godkänt.
så alltså, från att övertygande veta att jag blev kuggad till att jag blev godkänd känndes väldigt, väldigt bra.
han sa grattis och vi skakade hand. snackade lite allmänt och jag slängde mig runt hans hals och gav han en stor kram helt impulsivt. han blev glad :)

Träffade pappa, med tårar i ögon, svettningar och skakningar i hela kroppen.
vi kramades och jag tog bussen hem.

Jag har tankat saaben, handlat och hälsat på mormor i karlholmsbruk.
det var så skönt att få köra själv, även fast jag var rädd för det när jag först satt mig i bilen.
friheeet, säger jag!

Ska pyssla lite här hemma nu, innan jag tar BILEN till jobbet :D

Puss ♣



Ps. martin fick sitt körkort samma datum för fem år sedan. coolt!

Kommentarer
Jag Heter: Elin

Haha, jag hade också GUNNAR när jag körde upp :D haha, han var ju schysst. När jag hade backat in på parkeringen så sa han typ samma sak "Jaaaa duu Elin, jag har inte bestämt mig än." Så funderade han ett tag. Sen bah "Jag har bestämt mig för att godkänna dig." Tror att det var för att jag inte verkade ett dugg nervös och pratade massor under körningen. Haha.

2009-11-09 @ 20:54:50
URL: http://littleramona.blogg.se/
Jag Heter: Ronja

Grattis :D

2009-11-10 @ 20:53:58

Min Fina Kommentar:

Namn:
Kom Ihåg Mig?

Min E-postadress: (publiceras ej)

Min Bloggadress:

En Liten Kommentar:

Trackback
RSS 2.0