|Snowfell|



Tidigt imorse hände en obehaglig sak.
martin väckte mig och viskade: har du satt på tv:n?
jag förstod först ingenting, trodde att han pratade i sömnen och sa: jaa, jag har tagit på larmet.
lite irreterad frågade han mig samma sak igen och då hörde jag röster från vardagsrummet.
ett barnprogram.
vi har inte tittat på tv sedan i förrgår, så gissa om vi blev skraja?
dörren var olåst, vi hade båda slocknat till en film.
tillsammans smög vi upp och tände alla lampor vi kunde innan vi kikade in i vardagsrummet.
ingen var där. vi kollde alla andra rum och ingen var där.
när martin sedan gick till jobbet så låste jag dörren och det tog en stund innan jag kunde somna om igen!
jag hoppas att det var strömavbrott inatt och att tv:n stod på stand by så att den slogs igång när strömen gick på.

Men iallafall, snön har kommit hörrni! jag är inte alls förberedd, jag har inte ens våga tänka på snö ännu.
fy vad jobbigt, när jobbet ligger fem kilomter bort jag jag ska cyckla klockan halv sju på morgonen!
blir nog lite mer bussåkande nu. tills jag har körkortet, om jag får det.

Ikväll ska jag jobba på akademiska igen, ska ta tåget in klockan tolv.

Lite bilder från lördagsfesten förrästen:









Puss ♣


 


Morrn.

Kommentarer

Min Fina Kommentar:

Namn:
Kom Ihåg Mig?

Min E-postadress: (publiceras ej)

Min Bloggadress:

En Liten Kommentar:

Trackback
RSS 2.0