FYFANFÖRPENGAR




Kom nyligen hem från väla.
har varit och besökt syrran och barnen ett tag.
måste ju försöka få dagarna att gå, när man inte får jobb! :c

Alltså. det här med ekonomi börjar få mig deprimerad nu.
jag sover dåligt, drömmer sjukt mycket och konstigt.
har ångest när jag vaknar. planerar varenda krona.
har tagit från sparpengar. det är ju det eller gatan.
och när man får en skitlön så dyker det upp hur mycket räkningar och oväntade utgifter som helst.
att betala tillbaks skatten eller att bensinpriset går upp.
bilskatten på audin lär betalas. hasselaresan som var bokad.
att man inte får något jobb. två dagar på två veckor har jag.
pappa ska kolla om jag kan får vara med på firman något.
kul att leva såhär i flera månader då.

Imorgon ska jag åka till stockholm, lovade min kusin att komma på hennes studentskiva och middagen är betald.
men jag har sådan ångest över att åka. för jag har egentligen inte råd.
och jag tänker på det hela tiden. tänk om det inte blir roligt,
om jag sitter där och ångrar mig imorgon.
så hade jag inte tänkt om jag hade haft en bra lön. min vanliga lön.

Nu när jag får min lön, som är en vanlig lön,
kommer den gå åt till att betala mina skulder till mig själv.
och att snåla eftersom att jag månaden efter får en kass lön igen,
då jag inte jobbat så mycket i april.


Heja, så här kul är det att vara en ung vuxen.



Kommentarer

Min Fina Kommentar:

Namn:
Kom Ihåg Mig?

Min E-postadress: (publiceras ej)

Min Bloggadress:

En Liten Kommentar:

Trackback
RSS 2.0