JAGVILLHATISDAG

Åh vilken dum dag det här är.
strax innan jag skulle åka till jobbet imorse fick jag ett sms utav min pojkvän där det stod ungefär: faaan, kände dom nu. förlåt!
bilnycklarna, kopplade jag direkt. självklart.
panik, kolla bussar, gick ingen. svärmor fick komma och köra mig dit.

Kom till jobbet i tid. allt gick bra.
gnuggade mig i ögat, kontaktlinsen flyger ut. går inte att få tillbaka och glasögonen är självklart hemma.
får jobba vidare lite sådär halvblind och med en smygande huvudvärk.
slutar ett iallafall. bussen då? en timme senare ja.
blev till att så fint vandra hem de dryga fyratusenfemhundra metrarna. med handväskan. i snö.

Kom hem förtiofem minuter senare.
inga kontaktlinser i brevlådan. glasögonen på, i flera dagar alltså. fult!
och nu lär jag alltså gå och handla.
och stressa med maten, får äta en ytterst liten portion också eftersom att träningen börjar klockan sex.
jag kom också på att jag är ledig en dag på hela veckan.
på min lediga dag är det möte på jobbet, obligatoriskt. mellan två och fyra. är dagen förstörd då eller?

Äh. nu skiter jag i det här.
handla mat var det. vad sjutton ska vi äta då?


Puss ♣

Kommentarer
Jag Heter: Sverrenatalia

Very impressed!

2010-12-20 @ 22:05:07
URL: http://sverrenatalia.blogimagine.com

Min Fina Kommentar:

Namn:
Kom Ihåg Mig?

Min E-postadress: (publiceras ej)

Min Bloggadress:

En Liten Kommentar:

Trackback
RSS 2.0