KOMMUNSKIT

Fyratusen är vad jag ska leva på denna månad.
det lilla för alla helger förra månaden och mina sju sparade semesterdagar!
blir till att vara hemma så mycket som möjligt.
får låna lite av mig själv i värsta fall,
och betala tillbaks när man får tillbaka från skatten.

Jag hatar kommunen, att jobba för dom är det mest kränkande man kan göra.
de behandlar sina arbetare som barn. själva roffar de åt sig allt de kan.
vi får leva på det som finns kvar.
nu var kvinnan på lönekontoret sjuk, inte tusan sätter de in en ersättare heller.
hon är väl sjuk hela helgen. kanske inte orkar med sitt "ansträngande" jobb.
nej, nu är jag bra jävla sur. 

Tar och åker till syrran, det hjälper!


  


Kommentarer
Jag Heter: Madeleine Hardestam

jag har dryga 1500 och leva på den här månaden :) yeeeey!

2010-03-25 @ 14:05:04
Jag Heter: sandra svarar

usch! men du hade väl inga semesterdagar kvar?

det är vad jag har kvar efter alla räkningar, haha.

fy, börja plugga eller?!

2010-03-25 @ 16:35:04

Min Fina Kommentar:

Namn:
Kom Ihåg Mig?

Min E-postadress: (publiceras ej)

Min Bloggadress:

En Liten Kommentar:

Trackback
RSS 2.0