SÅHÄRTYCKERJAG

Det är inte bra att sd intar riksdagen.

Självklart har de ett par bra frågor, som inget annat parti riktigt vågar lägga fram.
typ att vi kanske tar in en aning för många från utlandet,
att man borde granska personer lite mer.
mest så att alla kan få ett jobb, att alla kan språket. det är viktigt.
att de kämpar för de äldre, som har kämpat för sitt land är okej.
det är okej att att de vill höja föräldrarpenningen.
att värnplikten borde införas igen är helt okej,
och när en invandrare begår ett allvarligt brott så fort de kommer hit borde förvisas.
det är okej.
tycker jag.

Men, något av sveriges stolthet är väl ändå att vi hjälper?
att vi ger ut en hand till människor som kommer från ett krigsskadat land.
som vill rädda sin familj. de som inte har något val.
självklart vill ingen lämna sitt hemland, sina släktingar och rötter?
det förstår ni väl?
det är inte okej att slänga ut nittio procent utav alla invandrare,
för att vi inte har samma tro.
jag tycker att hela världens länder borde vara lika öppna.
så slipper vi tjaffset, för ingen äger jorden.
vi bor alla här, och vi lever inte på 30-talet längre. vi kan bättre.


Ett jäkla bra citat som kommer från lady dahmers blogg:
.. undrar om SDs supportrar som sjöng "Jimmy Åkesson chalalalala"
vet att originaltexten är "there's a brown girl in the ring, lalalalala"?


Kommentarer

Min Fina Kommentar:

Namn:
Kom Ihåg Mig?

Min E-postadress: (publiceras ej)

Min Bloggadress:

En Liten Kommentar:

Trackback
RSS 2.0