EN GLAD JAG

På vägen in till skolan idag fick jag ett mycket efterlängtat mail!
det kom ifrån petra, som äger kenneln vi förmodligen ska få köpa vår vovve ifrån.

I mailet stod det att cobra äntligen löpte och jag fick se bilder på hanen hon ska para henne med. fyfabian en sådan vacker/snygg hund hon har varlt ut!
jag har tänkt på hundar hela dagen och längtar ihjäl mig tills valparna kommer, vilket blir i slutet av april.

Och ni som fått för er att amstaffen är en kamphund:
läs på, träffa en kennelköpt staffe och kom sedan och säg samma sak.
de är de mest omtänksfulla, mysigaste, familjekäraste, gladaste och finaste hundarna som finns!
de pussas istället för att bitas, om vi säger så :)
det är vanligt att man ställer ut sin amstaff eller tävlar proffisionellt med den i bland annat spårning men detta kommer vi inte göra med våran "bebis". men självklart kommer vi prova bara för skojs skull!
myys! ♥


Quirina Rockstone (Cobra)
mamman till den kommande kullen! underbart jäkla fin hund
:)


Öronen kommer vi dock inte kapa, eftersom att det inte ska bli en utsällningshund.

(Bild lånad från eastzone.se)


Kommentarer
Jag Heter: sis

Tror folk tror det för att dom ser ut som dom gör.. Särskilt med kapade öron plus att dom är energiska, lättlärda och kräver mycket utmaning/sysselsättning :)

Hoppas ni hittar någon i kullen och att parningen går som den ska ;)

2011-02-17 @ 18:03:56
URL: http://pemzan.blogg.se/
Jag Heter: sandra svarar

mest för utseendet tror jag. annars kan man ju säga att vilken medel/stor-hund som helst är en kamphund om man tänker på att den kräver sysselsättning :)det hoppas jag med! puss!

2011-02-17 @ 21:18:59
Jag Heter: Elina

Det är olagligt att kupera både öron och svans i sverige, så du vet :) Jag som har amstaff själv måste ju påpeka (på ett snällt sätt) att amstaffen inte är någon familjehund och som kräver mycket aktivering både fysiskt och psykiskt. Dom behöver få tänka mycket själv och även få utlopp för sin energi genom att röra på sig. Och en fast hand är ett måste annars kan man få problem. Ett tips: skk.se --> hunddata --> skriv in hundens regnummer och få upp all info om hunden. (i erat fall då mor och far för att se vad det är för valp ni tänker köpa) där kan ni se vad föräldrarna tex har för höfter osv. Höftledsproblem är ärftligt.



Har själv en amstaff som jag tävlar i spår och agility med! Jätte trevliga hundar att ha och göra med! :) Lycka till med eran framtida valp och det bästa tipset: Gå en valpkurs!

2011-02-18 @ 00:20:36
Jag Heter: sandra svarar

hej elina! kul att du tittade in :)

jag är medveten om att man inte får göra detta i sverige, ville mest upplysa om att det är vanligt att göra det om man ska ställa sin hund. både mamman och pappan är ataxia clear och enormt fina hundar. vi har läst på oss ganska väl om rasen och tycker att den ska passa oss och vårat liv! kurser är givet att vi ska gå på!

tack för rekomendationerna, ta väl hand om dig och din vovve :)

2011-02-18 @ 21:42:37
Jag Heter: Elina

Kul att höra =)

Lycka till i framtiden, det är underbara hundar att ha och göra med! =)

2011-02-19 @ 11:07:00

Min Fina Kommentar:

Namn:
Kom Ihåg Mig?

Min E-postadress: (publiceras ej)

Min Bloggadress:

En Liten Kommentar:

Trackback
RSS 2.0